Paketskåp för Click & Collect

myRENZbox Click & Collect-systemet kan utformas helt efter dina önskemål och integreras i ett eget ERP-system, samt utrustas med betalningsterminal, kvittoskrivare och streckkodsskanner vid behov.

myRENZbox – kan förlänga din butiks öppettider

Med våra användarvänliga, elektroniska lösningar kan du skapa ännu bättre köp- och serviceupplevelser för dina kunder. Kunder kan till exempel hämta beställningar eller lämna tillbaka lånade produkter – även utanför ordinarie öppettider. De kan också själva komma åt boxen via en PIN-kod. Se själv hur enkelt det kan göras i videon, där vår tyska järnaffär, Lutz, har satt upp en myRENZbox framför sin butik med stor framgång.

 

  • Med myRENZbox kan din butik utöka sina öppettider.
  • Med våra användarvänliga, elektroniska lösningar kan du skapa ännu bättre köp- och serviceupplevelser för dina kunder.
  • Kunder kan till exempel hämta beställningar eller lämna tillbaka lånade produkter – även utanför ordinarie öppettider.
  • Kunder kan själva komma åt boxen via en PIN-kod.

myRENZbox stärker din verksamhet med ännu bättre kundservice

myRENZbox för hantering av taxfree-köp på flygplatsen i Billund, Danmark

myRENZbox – kopplar samman online- och offlinehandel

Många kunder vill ha direktkontakt med de lokala handlarna, eftersom personlig rådgivning och den konfidentiella kundrelationen ofta ligger till grund för det slutliga köpet. Men möjligheten att beställa varor online är mycket bekvämare och mer lätthanterlig för kunderna och en ständigt ökande trend. Den traditionella offlinehandeln räcker inte längre som försäljningskanal.

Med ett Click & Collect-system från RENZ för att hämta varor optimeras kopplingen mellan online- och offlinehandel. Våra lösningar tillhandahåller 24/7 service där kunder kan hämta eller returnera varor dygnet runt utan att spendera extra tid. Tack vare den dynamiska användningen av de enskilda paketlådorna kan anläggningen användas av ett större antal kunder. Extra stabil konstruktion garanterar säker och diskret förvaring av föremålet med elektroniskt lås. Och en befintlig anläggning är lätt att bygga ut om efterfrågan ökar.

RENZ paketskåp löste kaffeutmaning

Företaget Moccatime levererar kompletta kaffelösningar till företag och privatpersoner och valde att investera i en anläggning från RENZ. Lösningen används för att de anställda på Moccatime ska kunna lägga kaffe och annan baristautrustning i lådan, så att kunderna kan hämta sitt kaffe utanför ordinarie öppettider. Företaget upplevde att flera av deras kunder hade svårt att ta sig förbi sin verksamhet innan stängningstid.

Detta var också anledningen till att Moccatime valde en paketboxlösning från RENZ med ett myRENZbox e-Line Click & Collect-system.

 

RENZ-styrenheter 5″, 8″ eller 32″

RENZ-styrenheten med 5” pekskärm är en central, menystyrd styrenhet för mindre post- och paketboxar med upp till 8 paketboxar. I denna styrenhet kan processer från flera distributörer integreras.

RENZ-styrenheten med 8” pekskärm är en central styrenhet med menyer för post- och paketboxar med upp till 500 enheter samt specialanläggningar för varuhämtning. Denna styrenhet kan därmed användas på platser med ett större antal boende. Menynavigationen är ännu mer användarvänlig än med styrenheten med 5”-display. Med förvalet av bokstavsrader går det lätt och snabbt att hitta de boende.

myRENZbox digital postkasseanlæg

INTEGRATION

myRENZbox Click&Collect system kan formas helt efter butikens önskemål och integreras i ett eget affärssystem, samt utrustas med betalterminal, kvittoskrivare och streckkodsläsare vid behov.

  • Visuellt kan paketpostsystemet även modelleras och det kan levereras i över 200 speciella RAL-färger.
  • Tillverkad i EU av europeiskt stål.

 

Fördelar med Click & Collect

myRENZbox innebär och leder till:

  1. Kostnadsbesparingar: Genom att erbjuda kunder möjlighet att själva hämta ut sina varor spar företag personal- och logistikkostnader.
  2. Bekvämlighet: Dina kunder kan i realtid följa sina leveranser och hämta ut varorna 24/7, utan att stå i kö.
  3. Möjligheter: En Click & Collect-lösning från RENZ innebär nya affärsmöjligheter. Till exempel kan dina kunder lämna en onlinvara direkt i butik eller en produkt för reparation alternativt byte.
Click & Collect
Click & Collect<br />

Så funkar det

Våra paketskåp för Click & Collect i praktiken:

  1. E-handelsköp: Kunden gör ett köp online och väljer ”leverans till butik” som fraktalternativ.
  2. Orderhantering: Handlaren tar emot beställningen och bokar transport för leverans till butik.
  3. Mottagande: Butikspersonalen tar emot leveransen för att sedan scanna paketet och lägga det i den avsedda luckan i myRENZbox.
  4. Avisering. Kunden får en avisering via mail och/eller sms om att paketet är klart för att hämtas.
  5. Hämtning. I lugn och ro, när det passar, hämta kunden ut sitt paket.

Många möjligheter med myRENZbox

Renz pakkeboks

PALLFÖRVARING

I myRENZbox går det även att förvara hela pallar. Pallplatserna kan integreras i en befintlig anläggning och säkras med en rullport. Härifrån kan pallarna levereras eller hämtas efter korrekt autentisering.

Renz pakkeboks

Moduler

Oavsett hur många moduler ni behöver i olika storlekar kan praktiskt taget alla krav uppfyllas med individuell montering. Välj mellan moduler i storlek XXS till XXXL samt specialmodeller.

Renz service og montering

Specialmoduler

Oavsett om ni ska använda paketboxanläggningen för avsändning/avhämtning av kläder eller avhämtning/leverans av långa varor – vi har rätt lösning!

myRENZbox BETALINGSTERMINAL

myRENZbox BETALNINGSTERMINAL

Det går att integrera en betalkortläsare i myRENZbox paketboxanläggning för betalning av varor eller tjänster.

myRENZbox KVITTERINGSPRINTER

myRENZbox kvittoskrivare

Flera olika system kan integreras.

myRENXbox SCANNER

myRENZbox STRECKKODSLÄSARE

Streckkodsläsaren fungerar som ett alternativ till PIN-koder.