Patrik Grönros är servicevärd på kommunens kundserviceenhet. Tillsammans med sina kollegor ansvarar Patrik bland annat för den interna servicen inom kommunen, däribland att tillhandahålla post och paket till medarbetare i stadshuset.
– Från början levererade vi paketen direkt till våra medarbetares dörrar. Sedan byggdes stadshuset om till öppet landskap. Den första tiden därefter mailade vi ut notiser när ett paket fanns att hämta och så fick den anställde hämta ut sitt paket inom vissa bemannande tider, säger Patrik och fortsätter:
– Med tiden blev det tydligt att våra medarbetare behövde bättre service – framför allt möjligheten att hämta sina paket när det passar dem bäst. Det gjorde att vi slutligen valde att gå för en paketskåpslösning från RENZ.
Kommunen har sitt paketskåp placerat nära personalmatsalen jämte servicedesken. 33 boxar av olika storlekar som används flitigt för att distribuera paket till medarbetarna.
– Varje dag tar vi emot stora mängder gods som sedan registreras och placeras i boxarna. Sedan mailar eller sms:ar vi, via vårt egna system, unika koder till mottagarna för hämtning.
Det har nu gått flera år sedan paketskåpet togs i bruk. Patrik avslutar och sammanfattar upplevelsen av RENZ paketskåp för service desk:
– Lösningen har fungerat utmärkt genom åren – den sparar tid, är enkel att använda och erbjuder stor flexibilitet.