Hej Martin Hedlund, After Sales and Product Manager på Renz! Vad är bakgrunden till rekryteringen av Jonathan Fritzell vad vill Renz uppnå med den?
I takt med att vi växer på marknaden ökar behovet av att effektivisera och bygga upp en avdelning för eftermarknaden. Med ökade resurser är vår målsättning att det ska bli tydligare för våra kunder vart de ska vända sig för att få snabb och effektiv hjälp – vare sig det gäller order och logistik eller frågor som rör reservdelar och teknisk support.
Vem är du Jonathan och vad kommer du att göra på Renz?
Jag heter Jonathan Fritzell och är född och uppvuxen i Jönköping. I grunden är jag utbildad IT-tekniker. Jag har tidigare till exempel arbetat som innesäljare på Jönköpings Energi, men också som reservdelssäljare.
Jag började min tjänst på Renz den 3 april. I mitt arbete med reservdelar och teknisk support kommer jag att hjälpa våra kunder med alltifrån felsökning, vägledning och orderläggning. Uppgifterna kommer att variera, vilket är roligt. Den ena dagen är inte den andra lik.
Vad kommer du att bidra med in i teamet och vad önskar du uppnå tillsammans med Renz?
Jag tror att jag kan hjälpa till i uppbyggnaden av eftermarknadsavdelningen och bidra till att vi sätter rutiner som gör arbetet effektivt och hjälpsamt för våra kunder. Jag ser verkligen fram emot att vara en del i det arbetet.