Många medelstora och stora företag har utmaningar att serva sina anställda med IT-relaterade produkter som till exempel datorer och möss. myRENZbox paketskåp är en smart lösning där ett företags servicedesk använder våra paketskåp för att distribuera produkter till anställda – nya produkter som servade produkter. Detta är till exempel en lösning som Daimler AG installerat och dagligen använder. Företagets personal beställer sina varor via en webshop för att smidigt, när det passar, hämta ut dom via myRENZbox. I Sverige har vi också ett antal liknande installerade lösningar – inte minst i Nackas och Lerums kommunhus.
Självklart kan myRENZbox användas för att distribuera annat än IT-produkter, inte minst traditionell post och annan nödvändig arbetsutrustning. Till exempel använder Lufthansas besättning våra paketskåp på Frankfurt flygplats för att plocka upp sina kläder. Vi har också tidigare berättat om Scandic och deras smarta lösning för bagageförvaring (om du missade det kolla gärna in caset här på vår webbplats). Vi ser stora möjligheter, speciellt i tider av hemmakontor och mobilt arbete, att automatisera materialflöde, få en snabb distribution av varor samt skapa beröringsfria överlämningsmöjligheter.
Sammantaget innebär våra lösningar mindre administration, sparad tid, färre resurser, och är ett smart sätt att effektivisera interna logistiska flöden. Kontakta oss gärna så berättar vi mer om möjligheter med myRENZbox.