STIHL är en tysk tillverkare med ett brett sortiment av skogs- och trädgårdsmaskiner, sedan 1987 med dotterbolag i Sverige. Vi på RENZ är stolta att företaget valt våra intelligenta paketskåpslösningar.

Idag när många kunder har svårt att hämta eller leverera produkter inom ordinarie öppettider, till exempel för reparation, har STIHL behov av att erbjuda flexibla servicelösningar. Företaget har löst utmaningen genom att integrera myRENZbox i verksamheten – ett intelligent och modulärt boxsystem för brev och pakethantering.

Med STIHL Pick-Up Box är det nu enklare än någonsin för STIHL:s kunder att hämta varor och lämna in sina STIHL-produkter för service. STIHL Pick-Up Box skapar en bättre köp- och serviceupplevelse för företagets kunder.

Så här funkar det

Processen är enkel och bekväm för kunden. Paketskåpslösningen består av ett antal låsta skåp. Kunderna kommer åt ”sina” skåp via tillfälliga PIN-koder, som ges via digitala meddelanden. STIHL Pick-Up Box används blandat annat för:

  • Varuavhämtning: Beställ STIHL-produkter och hämta dom smidigt och flexibelt i boxen.
  • Serviceinlämning: Lämna in STIHL-produkten för servicekontroll i boxen – en snabb och enkel serviceprocess.
  • Utrustningslån: Låna till exempel en gräsklippare och lämna enkelt tillbaka den i boxen efter användning.

Och mycket mer. Se själv i filmen nedan:

Har du behov av en flexibel och säker servicelösning för dina kunder?

Kontakta oss på RENZ så hjälper vi er att hitta en lösning som passar er verksamhet. Ta chansen och upplev maximal flexibilitet och effektivitet med myRENZbox – under hela kundresan.